24 czerwca, 2024
11 11 11 AM
Programowanie i robotyka – Laboratoria Przyszłości
Edukacja wczesnoszkolna – nauka przez zabawę – Laboratoria Przyszłości
Projektowanie i drukowanie 3D – Laboratoria Przyszłości
Latest Post
Programowanie i robotyka – Laboratoria Przyszłości Edukacja wczesnoszkolna – nauka przez zabawę – Laboratoria Przyszłości Projektowanie i drukowanie 3D – Laboratoria Przyszłości

Programowanie i robotyka – Laboratoria Przyszłości

     Programowanie robotów dla młodzieży to doskonały sposób na naukę i rozwijanie umiejętności w dziedzinie technologii, inżynierii i matematyki. Dzięki temu, że programowanie jest częścią nauki robotyki, młodzież może nauczyć się projektować i programować roboty, aby wykonywały różne zadania i rozwiązywały problemy.

     Programowanie może być dostępne poprzez różnego rodzaju programy edukacyjne i zajęcia lekcyjne. Istnieją specjalne zestawy robotów, które zostały zaprojektowane z myślą o dzieciach i młodzieży, takie jak zestawy LEGO SPIKE Prime. Zestawy te pozwalają na tworzenie i programowanie różnych robotów, takich jak roboty mobilne, manipulatory czy roboty wodne.

     Nauka programowania robotów pomaga również rozwijać umiejętności społeczne, takie jak praca zespołowa, komunikacja i rozwiązywanie problemów. Dzieci mogą pracować razem na różnych projektach i wymieniać się pomysłami, aby osiągnąć wspólny cel.

     Programowanie robotów dla młodzieży to nie tylko sposób na rozwijanie umiejętności technicznych i społecznych, ale także może prowadzić do różnych ścieżek kariery zawodowej w dziedzinie nauki i technologii.

     W szkole programowanie i budowa robotów odbywa się w ramach zajęć z informatyki. Niestety, jest na to mało czasu ze względu na program nauczania, jaki należy zrealizować w ramach tego przedmiotu. 

     Podczas programowania wykorzystujemy m.in. wspomniane wcześniej roboty LEGO PRIME Spike, zakupione w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”

     W najbliższym czasie przedstawimy relację z zajęć z programowania innych urządzeń, m.in.: Mikrokomputerów jednopłytkowych spod znaku „maliny – Rassberry Pi4 czy robotów edukacyjnych Photon EDU.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *